Menu strony

Logowanie

Ścieżka nawigacji

Treść strony

Warsztat asertywności dla nauczycieli SPNJO UMK

Z inicjatywy kierownictwa Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UMK odbyły się dwie edycje (czerwiec i wrzesień 2018) warsztatu psychoedukacyjnego w zakresie doskonalenia kompetencji interpersonalnych przydatnych w kontakcie ze studentami.

Cele warsztatu:

  • wzmocnienie osobistej siły wywierania wpływu w relacjach interpersonalnych poprzez poznanie podstawowych procedur asertywnych,
  • zdefiniowanie zasad pracy z grupą oraz zbioru dostępnych w codziennej praktyce akademickiej nagród i kar.

Program warsztatu:

  • wprowadzenie do zajęć,
  • diagnoza struktury osobowości według Analizy Transakcyjnej, identyfikacja swoich mocnych i słabych stron w zakresie zachowań asertywnych,
  • exposé nauczyciela/trenera, ustalenie zasad pracy z grupą,
  • asertywne komunikowanie się: aktywne słuchanie, udzielanie informacji zwrotnej (krytyki i pochwały),
  • reagowanie na prośby, odpieranie presji,
  • reagowanie na niekonstruktywne krytyki i pochwały, radzenie sobie z manipulacją,
  • korygowanie niepożądanych zachowań,
  • podsumowanie zajęć: moje korzyści i obszary niedosytu.

Forma zajęć: 

  • 3 sesje po 4 godziny lekcyjne każda (12 godz. lekcyjnych),
  • liczba uczestników nie może przekraczać 12 osób,
  • zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników, wymagające osobistego zaangażowania uczestników,
  • w ramach zajęć wykorzystujemy platformę Moodle, kurs przygotowany dla doktorantów WNEiZ pn. Warsztaty nauczyciela akademickiego,
  • przed pierwszymi zajęciami uczestnicy wykonują test diagnozujący strukturę osobowości według Analizy Transakcyjnej
  • uczestnicy otrzymują niezbędne materiały,
  • uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia kursu przy pełnym uczestnictwie w zajęciach.

Możliwa realizacja warsztatu dla innych jednostek naszej uczelni.

 

Stopka strony

(c) 2009-2018 Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, wszelkie prawa zastrzeżone