Menu strony | | Ścieżka nawigacjiTreść stronyWarsztat asertywności dla nauczycieli SPNJO UMKZ inicjatywy kierownictwa Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UMK odbyły się dwie edycje (czerwiec i wrzesień 2018) warsztatu psychoedukacyjnego w zakresie doskonalenia kompetencji interpersonalnych przydatnych w kontakcie ze studentami.
Cele warsztatu:
- wzmocnienie osobistej siły wywierania wpływu w relacjach interpersonalnych poprzez poznanie podstawowych procedur asertywnych,
- zdefiniowanie zasad pracy z grupą oraz zbioru dostępnych w codziennej praktyce akademickiej nagród i kar.
Program warsztatu:
- wprowadzenie do zajęć,
- diagnoza struktury osobowości według Analizy Transakcyjnej, identyfikacja swoich mocnych i słabych stron w zakresie zachowań asertywnych,
- exposé nauczyciela/trenera, ustalenie zasad pracy z grupą,
- asertywne komunikowanie się: aktywne słuchanie, udzielanie informacji zwrotnej (krytyki i pochwały),
- reagowanie na prośby, odpieranie presji,
- reagowanie na niekonstruktywne krytyki i pochwały, radzenie sobie z manipulacją,
- korygowanie niepożądanych zachowań,
- podsumowanie zajęć: moje korzyści i obszary niedosytu.
Forma zajęć:
- 3 sesje po 4 godziny lekcyjne każda (12 godz. lekcyjnych),
- liczba uczestników nie może przekraczać 12 osób,
- zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników, wymagające osobistego zaangażowania uczestników,
- w ramach zajęć wykorzystujemy platformę Moodle, kurs przygotowany dla doktorantów WNEiZ pn. Warsztaty nauczyciela akademickiego,
- przed pierwszymi zajęciami uczestnicy wykonują test diagnozujący strukturę osobowości według Analizy Transakcyjnej
- uczestnicy otrzymują niezbędne materiały,
- uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia kursu przy pełnym uczestnictwie w zajęciach.
Możliwa realizacja warsztatu dla innych jednostek naszej uczelni.
|